fbpx

Content Marketing to budowanie długotrwałych i wartościowych relacji z odbiorcą poprzez tworzenie i dystrybucję różnego rodzaju wartościowych dla nich treści. CM opiera się na treściach, które są istotne i poszukiwane przez określone grono odbiorców.

Treści przekazywane odbiorcy powinny być najwyższej jakości i angażować czytelnika w taki sposób, aby po przeczytaniu artykułu, poradnika lub obejrzeniu nagrania video czuł, że nie stracił swojego czasu i chciał dowiedzieć się czegoś więcej o autorze lub marce, która jest promowana za jego pośrednictwem.

Przekaz powinien tworzyć konkretną wartość dodaną. Odbiorca komunikatu ma w nim znaleźć odpowiedź na problem lub pytania, których rozwiązania szukał lub też dowiedzieć się czegoś co go zainteresuje lub zaintryguje.

Możliwości jakie daje to narzędzie w branży farmaceutycznej są dwojakie. Pierwsze skierowane bezpośrednio do pacjenta związane ze schorzeniem, problemem. Druga możliwość to publikowanie i dystrybucja treści do Twoich Klientów, opinion leaderów, lekarzy, farmaceutów, pielęgniarek. Ten kierunek związany bezpośrednio z lekiem oraz z zawartością merytoryczną do wspierania i budowania wizerunku leku u Twoich Klientów.

Co można zyskać prowadząc dialog z odbiorcą wykorzystując CM?

Korzyści wizerunkowe

  • Możliwość edukowania pacjenta i klienta
  • Budowanie wizerunku eksperta/przyjaciela pacjenta i klienta
  • Zwiększenie rozpoznawalności i świadomości marki i firmy
  • Wzrost zaufania pacjentów i klientów wobec marki i firmy
  • Promocja działań CSR (Corporate Social Responsibility) marki i firmy

Korzyści biznesowe

  • Wsparcie działań sprzedażowych
  • Możliwość wpływania na decyzje zakupowe
  • Zwiększenie zasięgu dotarcia do pacjentów i klientów
  • Zwiększenie ruchu na stronie
  • Zwiększenie liczby użytkowników na stronie/portalu
  • Wzrost pozycji tematu w wynikach wyszukiwania
  • Pozyskiwanie organicznego ruchu – zmniejszanie wydatków na ruch płatny

Dlaczego CM w branży farmaceutycznej jest istotny?

Koncepcji i narzędzi na content marketing w branży farmaceutycznej może być wiele, a ograniczenia wynikają jedynie z regulacji prawnych i budżetu, którym dysponujemy. Szczególnie należy zwrócić uwagę na jakość i rzetelność prowadzonego dialogu za pomocą treści mając na uwadze cel, aby z potencjalnego pacjenta, czy klienta uczynić go faktycznie zainteresowanym marką.

Treści powinny być tworzone tak, aby inspirować do działania, tworzyć wizerunek eksperta i kreować pożądany przez firmę wizerunek. Aby wytworzyć chęć stałego korzystania z publikowanych treści. W przypadku usług około zdrowotnych zaufanie i dobra opinia są najważniejszymi aspektami w podejmowaniu decyzji, a oba te czynniki jesteśmy w stanie zyskać za pomocą poprawnie stworzonej kampanii content marketingowej. Najważniejsze jest, aby działania CM realizować na wysokim poziomie, regularnie i w sposób odpowiedzialny. Tak samo jak w każdej innej, także i w tej formie marketingu najważniejszy jest pomysł. Im większa kreatywność i znajomość oczekiwań klientów, tym większa szansa na przyciągnięcie realnego zainteresowania internautów i rynku.

Jakie treści możemy tworzyć i publikować?

  • artykuły eksperckie
  • newslettery
  • infografiki
  • poradniki
  • opisy schorzeń
  • porady – jak funkcjonować w schorzeniu, jak poprawić jakość życia
  • fotografie, galerie, foto-opowiadania,
  • instrukcje step by step,
  • treści video/ kanały na youtube, programy, poradniki, filmy produktowe,
  • blogi
  • opinie i recenzje
  • case study, tutoriale
  • raporty prezentacje
  • treści audio podcasty, wywiady, relacje
  • opisy produktów
  • e-book

Podsumowując chciałabym zwrócić uwagę na argumenty jakie są za stosowaniem content marketingu.

WZROST ŚWIADOMOŚCI MARKI – 70% konsumentów woli dowiedzieć się czegoś o firmie za pośrednictwem artykułu, niż za pośrednictwem reklamy. (Content+); 78% konsumentów wierzy, że organizacje dostarczające określony content są zainteresowane budowaniem dobrych relacji z klientem. (McMurry/TMG)

WZROST LICZBY LEADÓW I KLIENTÓW – 42% klientów czyta artykuły i blogi przed dokonaniem wyboru (Brafton); Prowadzenie bloga w B2B zwiększa liczbę pozyskiwanych leadów o 67% miesięcznie. (SocialMediaB2B)

WZROST LICZBY Zainteresowanych – Firmy, które blogują +15 razy w miesiącu osiągają 5x większy ruch na stronie, niż te, które nie blogują wcale. (Hubspot)

ZWIĘKSZENIE WIDOCZNOŚCI W INTERNECIE – Blogi dostarczają stronie 434% więcej stron indeksowanych oraz 97% więcej indeksowanych linków. (Content+)


A zatem dane mówią same za siebie, twórzmy content.

Witaj, mam na imię Katarzyna, jestem strategiem marki, konsultantką marketingu, trenerem biznesu. Pomagam markom osiągać strategiczne cele, budować wiarygodność i reputację. Wdrażam kreatywne koncepcje w życie, tworząc wartościowe marki, spójne komunikacje oraz skuteczne strategie. Od 2004 roku współtworzę agencję komunikacji marketingowej MindWalk.