Po co komu spójność komunikacji i dlaczego jest ważna, przecież to cudowne i takie kreatywne realizować każdą reklamę, komunikat, czy materiał w innej stylistyce, kolorach, oprawie.
I tak w późniejszym czasie pojawia się rozczarowanie, że oto wydany budżet nie generuje oczekiwanego zwrotu, nie zbudował rozpoznawalności, czy świadomości u odbiorców. W czym problem, skoro było tak atrakcyjnie, kolorowo i rozmaicie, czego zabrakło?
Spójność i konsekwencja,
To elementy, które są niezbędne i wymagane przy komunikacji i prezentowaniu wizerunku brandu. To jest ten element, który konsekwentnie realizowany buduje świadomość marki u naszych aktualnych i przyszłych klientów.
Kiedy przestrzegamy pewnych ustalonych zasad w wizerunku, layoucie, czy kolorystyce komunikatów, pozwala to naszemu brandowi kodować informacje na przyszłość. Kiedy w kolejnej odsłonie pewne elementy będą powtarzalne, ułatwi to odbiór i zapamiętywalność przekazów. Jest to również w moim mniemaniu sygnał dla rynku mówiący, że marka wie dokąd zmierza, jaką ma strategię i pomysł na siebie.
Czy widząc kolor czerwony i czcionkę z lekko falującymi zakończeniami masz skojarzenia z pewnym napojem? Czy kiedy widzisz fioletowo-białe kolory w stałym układzie grafiki i tekstów, a nie czytając komunikatów i nie widząc logo, masz skojarzenia z firmą telekomunikacyjna?
Czy też z innej bajki, kiedy oglądasz zdjęcie, bądź film na którym pojawia się żubr z trafnie dobraną grą słów. Czy potrzebujesz tłumaczenia o jaką markę i jaki produkt chodzi?.
To jest właśnie spójność marki i konsekwencja w jej realizacji, to jest osiągnięty cel. Rozpoznawalność, skojarzenia, nawet wtedy, kiedy w natłoku informacji, obrazów i innych bodźców twój umysł nie rejestruje świadomie komunikatów. Odbiera je instynktownie, skojarzeniami.
Kiedy pracuję z klientem kładę nacisk na te aspekty komunikacji, są dla mnie kluczowe w dzisiejszym przesyconym obrazami światem. To element pracujący długookresowo i przynoszący korzyści długoterminowo. Jest jak nagroda z odroczonym terminem.
Każda kreatywność ubrana w procesy i ramy pozwala konsekwentnie realizować strategię, dbając o tożsamość marki. A to jest klucz do umysłów klientów, krok po kruku, komunikat po komunikacie. Ciekawa jestem jakie masz doświadczenia i przekonania w tym temacie, co służy Twojej marce?