Strefa wiedzy
Znajdziesz tu porady, wskazówki i narzędzia przydatne
w codziennej pracy oraz najciekawsze nowinki ze świata marketingu.
Główne trendy zmieniającego się rynku farmaceutycznego
Rynek farmaceutyczny zmienia się radykalnie, co ma ogromne konsekwencje dla całej branży. Jak zmienia się rynek, komunikacja i struktura? Jakie kroki podjąć już teraz? Jak główne trendy społeczno-gospodarcze, wpływają na zachodzące zmiany w branży? Część z tych zmian...
Budowa przewagi konkurencyjnej poprzez komunikację z pacjentem
Skuteczna terapia pacjenta jest celem zarówno pracowników opieki medycznej, jak i producentów produktów medycznych. Niezależnie od produktu i wskazania w którym działamy skuteczność tą osiągamy kiedy pacjent przestrzega zaleceń planu terapii. Choć pozornie wydaje się...
Piktogramy w komunikacji z produktów medycznych
Jednym z głównych powodów niepowodzeń terapii jest nieprzestrzeganie zaleceń planu leczenia, często z powodu barier komunikacyjnych między pracownikami służby zdrowia a pacjentami. Czym są piktogramy? Piktogramy są formą komunikacji, która przekazuje znaczenie poprzez...
Komunikacja produktów farmaceutycznych i parafarmaceutycznych
Komunikacja jest kluczowym aspektem praktyki farmaceutycznej, a narzędzia i techniki do skutecznego przeprowadzenia komunikacji z pacjentem dostarczane są głównie przez producentów produktów leczniczych. Wiadomo jak ważna jest rola komunikacji farmaceutów z pacjentem,...
Znaczenie spójności marki: 7 kluczowych sposobów dbania o spójność
Co to jest spójność marki i dlaczego jest ważna pisaliśmy już tutaj. Spójność marki to wzorzec ekspresji, który wpływa na to, co ludzie myślą o Twojej firmie. Im bardziej spójny przekaz, tym bardziej spójny jest Twój branding – czy to za pomocą słów, projektu, oferty...
Magia słowa w komunikacji
Czystą przyjemność sprawia mi czytanie lub słuchanie dobrych przekazów reklamowych. Gra słów, poprawność stosowanego języka, skojarzenia, zagadka, to wszystko sprawia, że czuję szacunek dla marki, autorów i bawi mnie to. Zwiększa też moje odczucia do marki...
Dlaczego ważna jest spójność w komunikacji?
Po co komu spójność komunikacji i dlaczego jest ważna, przecież to cudowne i takie kreatywne realizować każdą reklamę, komunikat, czy materiał w innej stylistyce, kolorach, oprawie. I tak w późniejszym czasie pojawia się rozczarowanie, że oto...
Persona – niezbędne narzędzie przy budowaniu marki
PO CO MI TO? Kiedy planujesz komunikować się z klientem, persona to archetyp użytkownika, który kumuluje w sobie cechy, umiejętności, potrzeby czy cele indywidualnych osób. Dzięki niej pracując nad nowym produktem czy usługą...
Jak sprawdzać skuteczność swoich działań marketingowych?
Kiedy przystępujesz do planowania działań marketingowych, potrzebujesz określić w jaki sposób będziesz sprawdzać skuteczność ich realizacji. Określasz wtedy KPI’s (Key Performance Indicators) informacje, które pozwalają zmierzyć, czy i w jakim stopniu określony cel...
Reputacja marki
Kto z nas nie słyszał powiedzenia „stracić twarz”. Metafora tyczy się utraty reputacji, jakie budzi skojarzenia – wstydu, zakłopotania, obawy, strachu upokorzenia. Podobnie jest w przypadku marki. Reputacja jest wszystkim tym, co marka zbudowała...
Logo, to nie marka
Kiedy rozpoczynamy pracę z klientem nad marką, zdarza się, że jego myśli w pierwszej kolejności kierują się na opracowanie logo. Forma graficzna, która ma prezentować jego markę światu staje się kwintesencją pracy nad marką. No ale nie tędy droga, bo logo, to...
Dlaczego ważna jest spójność w komunikacji marki?
Po co komu spójność komunikacji i dlaczego jest ważna, przecież to cudowne i takie kreatywne realizować każdą reklamę, komunikat, czy materiał w innej stylistyce, kolorach, oprawie.
Jak audyt identyfikacji wizualnej marki wpływa na zachowanie spójności
Większość nowych firm zaczyna od projektowania logo i wyraźnej tożsamości firmowej, która jest spójna we wszystkich wizualnych przekazach, publikacjach, drukach i grafikach. (W każdym razie w sytuacji idealnej taki jest cel)....
Wymiary brandingu i jego użyteczność w marketingu
Słowo „brand” pochodzi od staro nordyckiego słowa brandr, czyli palić, znakować, w domyśle zwierzę, rzecz. W naszym aktualnym rozumieniu jest to zestaw cech produktu, które zostawiają w umyśle odbiorcy trwały ślad. Jest to też przykład naturalnego, bezpośredniego dla człowieka posługiwania się symbolami w komunikacji.
Podsumowanie 2019 i wyzwania 2020 w marketingu
Na fali podsumowań minionego roku, przeszła fala planów i przewidywania przyszłości. Na krótkie zebranie głównych wydarzeń w marketingu zebrała się i ja. Przygotowałam podsumowanie najważniejszych wydarzeń w marketingu 2019 oraz wymieniłam największe wyzwania przed jakimi stoimy w bieżącym roku.
KPI’s – wartość klienta w czasie (CLTV)
Czy znasz sytuację w której będąc przez długi okres czasu lojalnym klientem zwracasz się do firmy, z prośbą o pomoc w rozwiązaniu Twojego problemu, a w odpowiedzi słyszysz, że Twój problem ich...
Jak projektowanie podróży klienta staje się drogą do jego lojalności?
W idealnym świecie podróż, w której ludzie stają się lojalnymi klientami, jest prostym drogowskazem:Zobacz produktKup produktUżyj produktuPowtórz działania W rzeczywistości podróż ta często przypomina wycieczkę krajoznawczą z przystankami, eksploracją i dyskusją...
Content marketing w branży farmaceutycznej – praktyczny marketing farmaceutyków
Content Marketing to budowanie długotrwałych i wartościowych relacji z odbiorcą poprzez tworzenie i dystrybucję różnego rodzaju wartościowych dla nich treści. CM opiera się na treściach, które są istotne i poszukiwane przez określone grono odbiorców.
Skuteczny brief – sukces w komunikacji?
Dyskusja, co to jest dobry brief toczy się niezmiennie, a ile osób jest zaangażowanych w dyskusję, tyle teorii. Jednak podstawą dobrego dokumentu jest odpowiedź na pytanie – po co?